T-Mobile heeft nog geen oplossing voor het probleem dat sinds drie maanden speelt bij een deel van de nieuwe iPhones van klanten, zoals de iPhone X en 8 of 8 Plus. Mensen klagen over een wegvallende verbinding.
RTL Nieuws schrijft naar aanleidingen van meldingen op het T-Mobile-forum dat ook Apple nog niet achter de oorzaak van het probleem is. Dat probleem treft ‘honderden klanten’ van de provider. De verbinding valt na enkele seconden weg bij een gesprek en de telefoon raakt de mobiele verbinding soms minutenlang kwijt. Dezelfde toestellen zouden wel naar behoren functioneren bij andere netwerken.
Volgens T-Mobile vertonen drie op de duizend toestellen het gebrek. Een woordvoerder zegt tegen RTL dat die modellen omgeruild kunnen worden, maar enkele klanten zeggen dat dit vaak lang duurt en dat ze ongeveer twee weken hun telefoon kwijt zijn. RTL schrijft dat een netwerktechnicus van T-Mobile aan klanten vertelt dat het probleem met de overschakeling van 3g naar 4g te maken heeft.
Apple bracht de iPhone X in november uit, terwijl de varianten van de iPhone 8 al eerder verkrijgbaar waren, in september.
(bron: tweakers.net)